søndag 8. mai 2011

Vakre Norge

Jeg har kun drøye tre måner igjen på norsk jord. Tenk det, den 10. eller 11. august sitter jeg på flyet, og destinasjonen er et sted på den andre siden av jorden. Det er helt sykt å tenke på! Jeg kjenner sommerfuglene i magen, og gleder meg bare mer og mer for hver dag som går. Jeg sjekker e-posten min mange ganger for dag i håp om en nyhet om vertsfamilie. Denne ventetiden setter virkelig tålmodigheten på prøve. Jeg har til og med lært meg alle delstatene i USA. Nerd, jeg vet det!
http://www.aftenposten.no/reise/test_quiz/article2346001.ece
Apropos nerd: for tiden opptar skolen STORE deler av fritiden min. En stor del av helgen har blitt brukt på date med matteboken min. Litt kvalitetstid, det trengte vi. Ellers har jeg også vert på firestjerners middag med noen gode venner. Kledde oss ut som cowboyer, og vi hadde nok glidd rett inn i Texas. Kanskje er det dit jeg er på veg om tre måner? Hadde syntes at det var gøy jeg. Tilbake til skolen: På tirsdag har jeg heldagsprøve i matte, på onsdag har jeg heldagsprøve i norsk, på torsdag har jeg presentasjon i engelsk, og på fredag får jeg vite om jeg kommer opp i skriftlig eksamen (matte eller engelsk). Dette skal bli gøy, det kan jeg si allerede nå, *Ja, jeg er ironisk*. Om jeg ikke kommer opp skal jeg i alle fall nyte 17.mai, og alt annet som følger med. Om jeg kommer opp i eksamen blir det nok heller enda mer kvalitstid med skolebøkene... Jeg er ikke i tvil om hvilket alternativ jeg vil foretrekke.

Jeg er nesten helt sikker på hvilke fag jeg skal ha i USA. Jeg legger ikke opp til ett lett år om jeg følger denne timeplanen da, men jeg tror det likevel er de rette fagene for meg og mine fremtidsplaner. Fagene jeg vil ta er biologi, R1-matte, kjemi og internasjonal engelsk. Jeg håper at fagene vil gå greit til tross for at de er på engelsk, og det at pensumet der borte er litt annerledes enn i Norge, og at jeg greier å fullføre med gode karakterer.

Jeg har også fullført visumsøknaden, og nå gjenstår bare intervjuet på den Amerikanske ambassaden den 26.mai. På samme dag åpner faren min ny butikk, så det var ikke en optimal dato for meg, men alle AFS studentene ble innkalt til intervju enten den 26. eller 27.mai, så var ikke så mange andre alternativ akkurat. Ellers så har jeg det egentlig veldig bra for tiden, jeg tror det handler mye om at våren er kommet, og at gradestokken har passert 20 varmegrader. Helt utrolig, jeg vet det! I dag er forresten frigjøringsdagen. I dag har Norge vert ett fritt land i 66 år. Jeg sender en varm tanke til min morfar, som kjempet mot nazismen, for en fri verden, under hele 2.verdenskrig. Jeg beundrer ham, og alle de andre krigsveteranene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar